هزینه برند سازی

برند سازی یکی از مهم ترین مقوله هایی است که در تولید و فروش انواع محصولات مورد توجه تولیدکنندگان قرار دارد زیرا همین مقوله باعث افزایش فروش و شناخته شدن محصولات بین مشتریان خواهد شد. برند سازی از این جهت که دارای ارزش و اعتبار بالایی است نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد. بخشی از هزینه برند سازی به قسمتی مربوط می شود که شما جهت عدم دانش کافی، برای مشاوره تخصصی به مؤسسه ای معتبر یا متخصصی خبره مراجعه می کنید.

برخی از کارآفرینان تلاش می کنند که با حذف هزینه های اضافی، صرفه جویی مناسبی در هزینه های خود انجام دهند. باید بدانید که صرفه جویی در این زمینه به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا این مهم می تواند آینده تجاری شما را تعیین کند. شما با داشتن یک برند قوی و جذاب می توانید خیل عظیمی از مشتریان را به محصولات خود جذب کرده و آمار فروش خود را وسعت دهید. هزینه برند سازی در واقع نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود به شرط اینکه از افراد مناسب و متخصص در این زمینه بهره ببرید.

چرا هزینه برای برند سازی نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود؟

بسیاری از صاحبان تجارت های بزرگ اهمیت این موضوع را درک کرده و هزینه های زیادی را برای ساخت یک برند ایده آل صرف می کنند. این برند اگر با کیفیت بوده و به اندازه کافی محبوب و مجذوب کننده باشد، با یک تبلیغات مناسب به زودی بر سر زبان ها خواهد افتاد.

در این نقطه است که شما پاسخ سرمایه گذاری های خود را با افزایش میزان فروش تان دریافت خواهید کرد. در این صورت باید به فکر توسعه کسب و کار و افزایش تولیدات خود باشید. بنابراین با پرداخت هزینه های گزاف در تولید یک برند جذاب درواقع سرمایه گذاری بلند مدتی خواهید کرد و این هزینه برند سازی به زودی و با سودی چندین برابر به شما بازگشت داده خواهد شد.

انواع هزینه برند سازی

از نخستین لحظه ای که تصمیم به ساخت یک برند مطلوب می گیرید تا ثبت نهایی و قانونی آن و دریافت گواهی ثبت برند، هزینه هایی وجود دارد که شما باید آن ها را پرداخت کنید. اگر شما بتوانید از تجارب و م های افراد متخصص در این زمینه بهره ببرید می توانید هزینه های خود را به شکل قابل توجهی کاهش داده و در عین حال شهرت و افزایش فروش را تجربه نمائید.

هزینه ساخت برند

برند سازی کاری نیست که هر کسی از پس آن برآمده و بتواند یک برند خوب را تولید نماید. این کار نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد. همچنین وجود یک ذهن خلاق و ایده پرداز به خلق یک برند تازه کمک بسیاری می کند. اگر تصور می کنید که به اندازه کافی برای این کار دانش و مهارت دارید می توانید این مرحله را خود انجام داده و در هزینه برند سازی صرفه جویی نمائید.

اما اگر قصد دارید که برندی حرفه ای و قدرتمند به بازار ارائه دهید، حتماً از افراد متخصص در این زمینه استفاده کرده و هزینه های مرتبط با مراحل ساخته شدن برند را بپردازید. توجه داشته باشید که صرفه جویی در این مورد را کنار بگذارید.

هزینه های دولتی

پس از انتخاب و تولید یک برند مناسب و جذاب، باید به دنبال کارهای اداری ثبت این برند بروید. تا زمانی که این برند را ثبت رسمی و قانونی نکنید متعلق به شما نخواهد بود. در پروسه ثبت قانونی برند، هزینه هایی وجود دارد که شما برای ثبت برند خود مم به پرداخت آن ها هستید.

این دسته از هزینه برند سازی متعلق به دولت خواهد بود و شما باید برای هر مرحله فیش هایی را با قیمت های مصوب شده توسط اداره مالکیت صنعتی پرداخت کنید. برخی از این هزینه ها مانند حق ثبت اظهارنامه، حق ثبت علامت و حق ثبت آگهی در رومه های رسمی کشور باید توسط همه افراد پرداخت شوند.

اما برخی دیگر از این هزینه ها در صورت نیاز باید طبق مصوبه پرداخت گردد. از جمله این هزینه های دولتی می توان به اصلاح اظهارنامه و بندهای مختلف آن، صدور المثنی، صدور کپی معتبر، تمدید اعتبار گواهی، حق انتقال مالکیت، حق بهره برداری از مالکیت برند و… اشاره کرد.

حق احمه مؤسسات

برخی افراد ترجیح می دهند که کارهای اداری ثبت برند توسط مؤسسات و شرکت های معتبر و فعال در زمینه ثبت برند انجام شود. در این صورت شما باید قرارداد ثبت برندی را بین خود و آن مؤسسه به امضا برسانید. طبق این قرارداد مؤسسه موظف خواهد شد که همه کارهای اداری و رسمی مرتبط با ثبت برند مورد نظر شما را انجام داده و شما را در جریان تمامی ابلاغیه های صادره قرار دهد. اگرچه این کار باعث کاهش خطاهای ممکن خواهد شد اما هزینه برند سازی را افزایش می دهد.

مبلغ حق احمه این مؤسسات معمولاً ثابت نبوده و طبق توافقات اولیه بین دو طرف خواهد بود. هنگام عقد قرارداد به این مبلغ در متن آن اشاره خواهد شد و فرد موظف به پرداخت کامل آن است. البته سازمان مالکیت صنعتی سقفی را برای این قیمت ها قرار داده که از بروز بسیاری از سو استفاده های احتمالی جلوگیری شود. بنابراین اگر مؤسسه ای برخلاف مقررات و بیشتر از مقدار مشخص شده قصد دریافت هزینه حق احمه داشته باشد می توانید آن را اطلاع داده و مراتب اعتراض خود را اعلام کنید.

کاهش هزینه برند سازی

گاهی در روند مراحل اداری ثبت برند اشتباهاتی رخ می دهد. به عنوان مثال ممکن است  هنگام پر کردن اظهارنامه اشتباهاتی اتفاق افتاده باشد. در این صورت شما باید اصلاح اظهارنامه را درخواست نموده و هزینه های اضافه ای را متقبل شوید. با مراجعه به یک مؤسسه معتبر یا مشاوره با یک کارشناس خبره در این زمینه می توانید از بروز بسیاری از این مشکلات جلوگیری کرده و هزینه برند سازی را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهید.

از طرفی ممکن است درخواست ثبت برند یا همان اظهارنامه شما توسط اداره مالکیت صنعتی رد شود. در این صورت باید اظهارنامه را اصلاح نموده و هزینه های مرتبط با آن را مجددا پرداخت کنید. یکی از دلایل عمده ای که بسیاری از این نام های تجاری رد می شوند، بخاطر تکراری یا مشابه بودن آن ها است.

بنابراین شما باید پس از انتخاب نام تجاری خود و قبل از پر کردن فرم اظهارنامه حتماً از سامانه های استعلام گیری معتبر استفاده نمائید. سامانه موجود در سایت سازمان ثبت اسناد معتبرترین منبع شما خواهد بود که با استفاده از آن می توانید نام تجاری مورد نظر خود را در بانک اطلاعاتی این سازمان بررسی کرده که در صورت تشابه و تکرار مطلع شوید. همچنین اگر این نام با قوانین ثبت برند مطابقت نداشته باشد، از نظر این سامانه قابل قبول نخواهد بود.

علاوه بر سازمان ثبت اسناد، سایت های معتبر بسیاری نیز سامانه های استعلام گیری دارند که شما می توانید این استعلام را از راه های مختلفی انجام دهید. با این اقدام شما یک نام تجاری صحیح و غیر تکراری را ارسال خواهید کرد که احتمال رد شدن آن به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت. در نتیجه می توانید هزینه برند سازی خود را کاهش داده و زیر بار هزینه های اضافی نروید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک   ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.


مشخصات

آخرین جستجو ها