ثبت برند و لوگوی بین المللی

ثبت برند و لوگوی بین المللی

هر شرکت تجاری جهت شناساندن محصول و خدمات خود به افراد باید برندی مخصوص به خود را داشته باشد. این برند باید به صورتی باشد که علاوه بر نام آن شرکت نشان دهنده محصولات و ویژگی محصولات آن نیز باشد. ثبت برند برای شرکت ها جز دسته ای خاص از آن ها اامی نیست اما کسب اعتبار، شهرت، افزایش مشتری، افزایش سود و… نشان دهنده اهمیت ثبت برند برای شرکت های تجاری است.

به شکلی که شما حتی می توانید در صورت گستردگی تولیدات شرکت تجاری خود با برند مخصوص به خود در سطح جهانی نیز فعالیت داشته باشید. اگر شما به ثبت برند و لوگوی بین المللی بپردازید می توانید ضمن کسب شهرت و اعتبار در کشور خود همچنین در سطح جهانی مشتریانی را به محصولات خود جذب کنید.

همچنین ثبت برند و لوگوی بین المللی باعث می شود که بتوانید به آسانی به صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر بپردازید. در جهت این امر شرایطی مبنی بر موافقت نامه مادرید در سطح جهانی فراهم شده است که بر این اساس شرکت های کشورهای عضو این توافق نامه می توانند ضمن ثبت برند جهانی در دیگر کشورهای عضو آن به تبلیغ و ارائه محصولات و خدمات خود بپردازند.

موافقت نامه مادرید

جهت ایجاد سهولت در ثبت بین المللی، سیستم مادرید جهت ثبت جهانی علامت های تجاری تصویب شده است. بر اساس قوانین این موافقت نامه شرکت ها باید علامت مورد نظر خود را طبق قوانین داخلی کشور خود طراحی و ارائه دهند، سپس به ثبت بین المللی آن بپردازند. به طوری که ثبت علائم تجاری ابتدا در اداره کشور آن شرکت انجام شده سپس در سطح بین المللی با تعیین کشورهای عضو آن انجام می شود.

ثبت برند و لوگوی بین المللی در توافق نامه مادرید به صورتی انجام می شود که ۸۶ کشور جهان در آن عضو هستند و با انجام این عمل می توانید برند خود را به آن کشورها نیز برسانید. کشور ایران در سال ۱۳۸۲ به این توافق نامه پیوسته است. بنابراین شما اگر شرکت تجاری در ایران دارید باید بدانید در صورت ثبت علامت تجاری خود در این کشور می توانید آن را در سیستم بین المللی مادرید نیز ثبت کنید.

مدارک ثبت برند بین المللی

شما جهت ثبت برند و لوگوی بین المللی باید نامه ای جهت درخواست ثبت برند به اداره ثبت علائم تجاری ارائه دهید که اسامی کشورهای مورد نظر خود را در آن درج کرده باشید.

همچنین معرفی نامه ای بر سربرگ شرکت با امضای مدیران آن و با مهر شرکت برای اشخاص حقوقی ارائه دهید. در صورت مراجعه وکیل شما باید وکالت نامه دادگستری را نیز ارائه دهید.

در ادامه باید جهت ثبت برند و لوگوی بین المللی اشخاص حقیقی و حقوقی به ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی مدیران بپردازند اما اشخاص حقوقی نیز باید رومه تأسیس و آخرین تغییرات شرکت را ارائه دهند.

همچنین اصل یا کپی گواهی ثبت علامت تجاری در ایران را باید جهت مشاهده و کپی آن و ضبط در پرونده باید ارائه دهید. پس از ارائه آنچه گفته شد به اداره علائم تجاری باید به تکمیل فرم مخصوص لاتین، ارائه برگ محاسبه هزینه ها و رسید پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه بین المللی بپردازید.

تنها با انجام این مراحل است که شما می توانید ثبت برند و لوگوی بین المللی برای شرکت تجاری مورد نظر انجام دهید.

نام تجاری چیست ؟ - ثبت برند و لوگو

نام تجاری چیست ؟

هزینه ثبت برند بین المللی

پیش از اینکه توافق نامه مادرید انجام شود اگر شما خواستار کسب اعتبار برند خود در کشورهایی جز کشور خود بودید باید در هر کشور به ثبت برند می پرداختید. این مسئله نه تنها دشواری های زیادی داشت بلکه هزینه زیادی نیز به همراه می آورد.

با انجام موافقت نامه مادرید شرایطی فراهم شد که شما با یکبار ثبت برند و لوگوی بین المللی خود می توانید در ۸۶ کشور کسب اعتبار کنید و اینگونه بسیار هزینه ها کاهش پیدا کرد.

هزینه ثبت برند بین المللی بسته به این که در چند طبقه و در چند کشور به ثبت برسد، متفاوت است و این موارد باعث افزایش یا کاهش هزینه ثبت برند شما در سطح جهانی می شوند. اما به طور کلی وجود موافقت نامه مادرید بسیار باعث کاهش هزینه ها شده و امروزه ثبت برند و لوگوی بین المللی نسبت به گذشته به صرفه تر شده است.

علل ثبت برند بین المللی

امروزه با توجه به وجود توافق نامه مادرید اگر شما به ثبت برند بین المللی بپردازید می توانید از محصولات خود در ۸۶ کشور جهان تبلیغ کرده و کسب اعتبار کنید. همانطور که می دانید تبلیغ و کسب شهرت و اعتبار برای پیشرفت یک شرکت تجاری بسیار موثر است. همچنین اینکه ممکن است محصولات تولیدی شرکت شما بیش از آن که در کشور خودتان استفاده شود، ممکن است در دیگر کشورها مورد استفاده قرار گیرد.

اگر برند شرکت تجاری شما ثبت جهانی شده باشد به این معنا است که مشتریان شما چندین برابر شده اند و شما با افزایش کیفیت محصولات و تبلیغات در آن کشورها می توانید برای شرکت و برند خود اعتبار و شهرت کسب کنید. در پی این شهرت و اعتبار و افزایش مشتریان شرکت تجاری شما روز به روز پیشرفت داشته و دچار ثبات و عدم موفقیت نمی شود.

همچنین افزایش مشتریان به طبع افزایش کیفیت در محصولات را می طلبد. شما اگر به اعتبار و شهرتی جهانی برسید جهت حفظ جایگاه خود باید کیفیت و کمیت محصولات را افزایش دهید زیرا در غیر این صورت به زودی جایگاه خود را از دست داده و توان رقابت با هم ردیفان را نخواهید داشت.

مهم ترین مزیت ثبت برند جهانی

آنچه که در رابطه با افزایش کیفیت و ضمن آن افزایش اعتبار و شهرت و مشتریان در سطح جهانی گفته شد، همگی در نهایت به یک امر بسیار مهم منجر می شوند. در واقع هدف شرکت های تجاری کسب سود بیشتر است. در این راستا با ثبت برند و لوگوی بین المللی می توان گفت که شرکت های تجاری در پی کسب بسیاری عناوین درست می توانند به کسب سود بیشتر بپردازند.

افزایش تعداد مشتریان به معنای افزایش خرید است و بالارفتن تقاضای خرید محصولات باعث افزایش تولید می شود. به این شکل یک شرکت تجاری ضمن پیشرفت روز افزون به کسب سود فراوانی در سطح جهانی می پردازد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک   ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها