شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟

تمامی موسسات و شرکت هایی که با استفاده از مجوز و به طور قانونی کار خود را آغاز می کنند. موظف اند ظرف مدت ۲ ماه پس از تاسیس شرکت اقدام به دریافت کد اقتصادی خود کنند. کد اقتصادی یک کد ۱۲ رقمی است. که تمامی افرادی که به صورت تولیدی محصول و یا خدمات ارائه می دهند. باید آن را دریافت کنند. این کد توسط اداره مالیاتی و با توجه به امور مالیاتی شرکت و یا موسسه اخذ می شود. اشخاص حقیقی و یا حقوقی که اقدام به دریافت کد اقتصادی نکرده اند. پس از گذشت مدتی در امور مالیاتی شرکت به مشکل برخورد می کنند. اگر قصد آشنایی کامل با دریافت کد اقتصادی را دارید. خواندن این مقاله می تواند شما را راهنمایی کند.

شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟

چه اشخاصی می توانند و چه اشخاصی نمی توانند کد اقتصادی دریافت کنند؟

  • اشخاصی که می توانند اقدام به دریافت کد اقتصادی کنند:

تمامی اشخاص حقیقی که در حوزه صادرات و واردات، مونتاژ، تولید و توزیع کالا و انواع خدمات رسانی مشغول ففعالیت هستند. مشمول دریافت کد اقتصادی هستند. از طرفی تمامی افراد حقوقی که در حوزه واردات و صادرات، مونتاژ کاری، تولید و توزیع کالا و انواع خدمات رسانی مشغول به فعالیت اند. مشمول دریافت کد اقتصادی می باشند.

شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟

نکته: اشخاص حقیقی که قصد دریافت کد اقتصادی را دارند. باید ابتدا پروانه کسب و کار را از مراجع مربوطه دریافت کرده باشند. و همچنین در محلی فعالیت تجاری داشته باشند. و شرایط لازم جهت اخذ کد را داشته باشند.

نکته: همچنینن برای دریافت کد اقتصادی نیاز است تا، شرکت در ابتدا برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کند. اگر هر شخص حقیقی و یا حقوقی در ابتدا اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نکرده باشند. شرکت انها علی الراس شناخته می شود.

  • اشخاصی که نمی توانند اقدام به دریافت کد اقتصادی کنند:
  • اشخاص حقیقی که شغل انها به صورت پیمانکاری است. در صورتی که سالیانه درامد انها از مبلغ کل پیمان های انها، به ۵ میلیون تومان نرسد. ممشمول دریافت کد های اقتصادی نمی باشند.
  • اتحادیه هایی که در امور صنفی مشغول به فعالیت هستند. مشمول دریافت کد نمی باشند.
  • مسجد ها و تکیه ها مشمول دریافت کد نمی باشند.
  • اعضای هیات علمی و به طور کلی تمام اشخاص حقیقی که به منظور انجام امور تحقیقاتی و مشاوره فنی مشغول به کار هستند. مشمول دریافت کد نمی باشند.
  • اشخاص حقیقی که شغل انها در حوزه هنر است. مانند خطاطی، نقاشی، فیلم سازی، مجسمه سازی و … مشمول دریافت کد نمی باشند.

کد اقتصادی شرکت - شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟

شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کد اقتصادی چیست؟

  1. یک نسخه کپی از اساسنامه شرکت
  2. ۲ نسخه کپی از اگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی شرکت
  3. مراجعه به اداره دارایی و دریافت دفترچه از واحد اطلاعات ان و سپس تکمیل کردن ان
  4. نسخه کپی اظهارنامه شرکت و یا تقاضا نامه شرکت های غیر سهامی
  5. یک نسخه کپی از سند مالکیت و یا در صورت مستاجر بودن در ملک، اجاره نامه محضری محلی که شرکت در انجا دایر است.
  6. پرداخت حق تمبر و مالیات به اداره دارایی
  7. مراجعه به واحد ثبت و شناسایی در اداره دارایی و دریافت فرم های مربوطه و تکمیل کردن انها
  8. یک نسخه کپی از رومه رسمی که تغییرات شرکت در ان اگهی شده است.
  9. نامه ای مبنی بر شروع و یا عدم شروع فعالیت های شرکت و یک نسخه کپی از نامه ثبت ان در دفترخانه
  10. یک نسخه کپی از تمامی مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره
  11. یک نسخه کپی از مجوز تاسیس و یا پروانه بهره برداری
  12. مدارکی که ممکن است اداره دارایی از شما خواستار شود.

 

شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟

دریافت کد اقتصادی در چه مواردی کاربرد و مزایایی دارد؟

–        یکی از ویژگی های حائز اهمیت دریافت کد اقتصادی، اخذ مجوز در دریافت کارت بازرگانی و انجام امور بازرگانی است.

–        اگر شرکت ها و موسسات کد اقتصادی دریافت کنند. می توانند از رقابت های نا سالم دور بمانند. و با انجام رقابت های سالم از فعالان اقتصادی کشور باشند.

–        اگر قصد ارائه اظهار نامه های مالی را داشته باشید. باید پیش از آن کد اقتصادی را دریافت کرده باشید. زیرا امروزه پرداخت مالیات ها و ارائه اظهار نامه های مالی به صورت الکترونیکی و اینترنتی صورت می گیرد. اگر کد اقتصادی نداشته باشید نمی توانید وارد سیستم شوید. و مالیات های خود را به صورت الکتریکی پرداخت کنید.

–        به منظور دریافت گواهی ارزش بر افزوده نیاز است تا، ابتدا کد اقتصادی دریافت کرده باشید.

–        تمامی فعالان اقتصادی که به منظور واردات و یا صادرات با اداره گمرکی در ارتباط هستند. باید دارای کد اقتصادی جدید و قدیم باشند.

نکته: تمامی روند اخذ تا دریافت کد اقتصادی به صورت رایگان بوده. لذا در اقدامات لازم جهت دریافت کد اقتصادی هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نکنید.

تعریف و تفاوت کد اقتصادی جدید و قدیم چیست؟

کد ۱۲ رقمی که در ابتدای تاسیس ( همان کدی که تا دو ماه پس از تاسیس شرکت باید برای دریافت ان اقدام نمود.) کد اقتصادی قدیمی شناخته می شود. اما به منظور انجام فعالیت های گمرکی و انجام تجارت های خارجی نیاز است تا فعالان اقتصادی کد جدید را در کنار کد قدیم دریافت کنند. به منظور دریافت کد اقتصادی جدید نیاز است تا به اداره دارایی مراجعه شود. و سپس تشکیل پرونده داده  شود. بعد از ان باید از طریق سامانه ثبت نام دریافت کد جدید انجام شود.

شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟

مراحل دریافت کد اقتصادی جدید:

  • ابتدا باید به سامانه امور مالیاتی به ادرس زیر مراجعه شود.

http://tax.gov.ir

  • سپس گزینه ثبت نام الکترونیکی کد اقتصادی را انتخاب کنید. و بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید. و وارد سامانه پیش ثبت نام کد اقتصادی شوید.
  • اطلاعات خواسته شده از شما را وارد کنید. و بعد از طریق پیامک رمز و نام کاربری دریافت خواهید کرد. با استفاده از ان وارد سامانه شوید.
  • اگر اطلاعات شما فاقد مشکل باشد. کد اقتصادی جدید را دریافت خواهید کرد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت شرکت  در  ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.


مشخصات

آخرین جستجو ها