تمامی موسسات و شرکت هایی که با استفاده از مجوز و به طور قانونی کار خود را آغاز می کنند. موظف اند ظرف مدت ۲ ماه پس از تاسیس شرکت اقدام به دریافت کد اقتصادی خود کنند. کد اقتصادی یک کد ۱۲ رقمی است. که تمامی افرادی که به صورت تولیدی محصول و یا خدمات ارائه می دهند. باید آن را دریافت کنند. این کد توسط اداره مالیاتی و با توجه به امور مالیاتی شرکت و یا موسسه اخذ می شود. اشخاص حقیقی و یا حقوقی که اقدام به دریافت کد اقتصادی نکرده اند. پس از گذشت مدتی در امور مالیاتی شرکت به مشکل برخورد می کنند. اگر قصد آشنایی کامل با دریافت کد اقتصادی را دارید. خواندن این مقاله می تواند شما را راهنمایی کند.
شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟
تمامی اشخاص حقیقی که در حوزه صادرات و واردات، مونتاژ، تولید و توزیع کالا و انواع خدمات رسانی مشغول ففعالیت هستند. مشمول دریافت کد اقتصادی هستند. از طرفی تمامی افراد حقوقی که در حوزه واردات و صادرات، مونتاژ کاری، تولید و توزیع کالا و انواع خدمات رسانی مشغول به فعالیت اند. مشمول دریافت کد اقتصادی می باشند.
شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟
نکته: اشخاص حقیقی که قصد دریافت کد اقتصادی را دارند. باید ابتدا پروانه کسب و کار را از مراجع مربوطه دریافت کرده باشند. و همچنین در محلی فعالیت تجاری داشته باشند. و شرایط لازم جهت اخذ کد را داشته باشند.
نکته: همچنینن برای دریافت کد اقتصادی نیاز است تا، شرکت در ابتدا برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کند. اگر هر شخص حقیقی و یا حقوقی در ابتدا اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نکرده باشند. شرکت انها علی الراس شناخته می شود.
شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟
شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟
– یکی از ویژگی های حائز اهمیت دریافت کد اقتصادی، اخذ مجوز در دریافت کارت بازرگانی و انجام امور بازرگانی است.
– اگر شرکت ها و موسسات کد اقتصادی دریافت کنند. می توانند از رقابت های نا سالم دور بمانند. و با انجام رقابت های سالم از فعالان اقتصادی کشور باشند.
– اگر قصد ارائه اظهار نامه های مالی را داشته باشید. باید پیش از آن کد اقتصادی را دریافت کرده باشید. زیرا امروزه پرداخت مالیات ها و ارائه اظهار نامه های مالی به صورت الکترونیکی و اینترنتی صورت می گیرد. اگر کد اقتصادی نداشته باشید نمی توانید وارد سیستم شوید. و مالیات های خود را به صورت الکتریکی پرداخت کنید.
– به منظور دریافت گواهی ارزش بر افزوده نیاز است تا، ابتدا کد اقتصادی دریافت کرده باشید.
– تمامی فعالان اقتصادی که به منظور واردات و یا صادرات با اداره گمرکی در ارتباط هستند. باید دارای کد اقتصادی جدید و قدیم باشند.
نکته: تمامی روند اخذ تا دریافت کد اقتصادی به صورت رایگان بوده. لذا در اقدامات لازم جهت دریافت کد اقتصادی هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نکنید.
کد ۱۲ رقمی که در ابتدای تاسیس ( همان کدی که تا دو ماه پس از تاسیس شرکت باید برای دریافت ان اقدام نمود.) کد اقتصادی قدیمی شناخته می شود. اما به منظور انجام فعالیت های گمرکی و انجام تجارت های خارجی نیاز است تا فعالان اقتصادی کد جدید را در کنار کد قدیم دریافت کنند. به منظور دریافت کد اقتصادی جدید نیاز است تا به اداره دارایی مراجعه شود. و سپس تشکیل پرونده داده شود. بعد از ان باید از طریق سامانه ثبت نام دریافت کد جدید انجام شود.
شرایط و قوانین دریافت کد اقتصادی؟
مراحل دریافت کد اقتصادی جدید:
درباره این سایت