دریافت کد اقتصادی شرکت برای چه کسانی ضروری می باشد ؟

کد اقتصادی شرکت یکی از کدهای مهمی می باشد که بعد از طی کردن مراحل قانونی که وضع شده است می توانید این کد را از اداره داری مرکز استان خود دریافت نمایید. هر شرکتی که تاسیس می شود به کد اقتصادی شرکت نیاز دارد و شما باید برای دریافت این کد راحل قانونی آن را طی کنید. یکی از ویژگی های مهمی که ای کد دارد این است که، نحوه عملکرد یک شرکت را به خوبی نشان می دهد که در تمامی فاکتورها و قراردادها می توانید آن را ذکر کنید. اخذ و دریافت این کد یکی از اقدامات واجب و ضروری می باشد و به همین دلیل باید برای به دست آوردن آن تلاش کنید. افراد بسیاری نیاز به دریافت کد اقتصادی شرکت دارند که در ادامه در مورد آن توضیحات بیشتری را ارائه می دهیم.

 

دریافت کد اقتصادی شرکت برای چه کسانی ضروری می باشد ؟

دریافت کد اقتصادی شرکت بعد از اینکه

شرکت را به ثبت رساندید بسیار ضروری می باشد و به همین دلیل برای دریافت آن باید تلاش کنید. بسیاری از اشخاصی که به فعالیت های تجاری و اقتصادی می پردازند باید این کد را دریافت کنند. بر این اساس باید بدانید که دریافت این کد واجب می باشد و باید برای دریافت آن به اداره دارایی استان خود مراجعه کنید تا آن را دریافت کنید. برخی از افراد باید این کد را دریافت کنند که آنها عبارتند از :

 

  1. اشخاص مکلف به دریافت کد :

تمامی اشخاص حقوقی که مشغول توزیع هر نوع کالا و خدمات تولید و صادراتی می باشند و همچنین افراد حقیقی که که به تمامی فعالیت هایی که در بالا بیان کردیم مشغول هستند باید برای دریافت مجوز و کد اقتصادی شرکت اقدام کنند. در واقع باید بدانید که این دسته از افراد صلاحیت دریافت کد اقتصادی را دارند.

  1. مجوز فعالیت های تجاری :

مجوز فعالیت در واقع یک سندی می باشد که بر اساس آن فعالیت هر فردی از طرف وزارت بازرگانی مشخص می شود و مورد تایید قرار می گیرد. به عنوان مثال باید بدانید گواهی فعالیت صنعتی باید از وزارت صنایع دریافت شود و مجوز فعالیت هایی که مربوط به داروخانه ها می باشد باید از وزارت بازرگانی دریافت شود. فعالیت هایی که در حوزه مرغداری قرار می گیرد باید پروانه کسب خود را از اتحادیه های صنفی دریافت کند و …. که هر یک از آنها نیاز به مجوز دارند تا بتوانند اقدام به دریافت کد اقتصادی شرکت نمایند.

  1. محل فعالیت تجاری :

محل فعالیت تجاری به واحدی گفته می شود که آن محل از طرف مراجعی که قانونی هستند مانند شهرداری به عنوان یک از محل های اقتصادی می توانند فعالیت داشته باشند. فعالیت هایی که در این محل انجام می شود باید مجوزهای لازم را دریافت کند، بعد از اینکه مجوزهای مربوط را هر سازمان و اداره ای دریافت کردند باید برای دریافت کد اقتصادی شرکت اقدام کنند.

  1. رسید بانکی :

یکی دیگر از مکان هایی که نیاز به دریافت کد اقتصادی دارد رسید بانکی می باشد، واریز کردن مبلغی به حساب ۵۲۳ خزانه داری در تمامی شهرها نیاز به کد اقتصادی دارد.

 

  1. پرینت مربوط به کد اقتصادی :

برگه پرینت که مربوط به کد اقتصادی شرکت می باشد به صورت کامپیوتری است و تمامی اطلاعات شرکت در آنها باید درج شود. مامور پست این برگه را به شما تحویل می دهد و یک برگه دیگر آن در بایگانی ذخیره خواهد شد.

 

مراحل دریافت کد اقتصادی شرکت :

برای دریافت کد اقتصادی شرکت باید مراحلی را طی کنید که این مراحل را باید به ترتیب انجام دهید، برای دریافت کد اقتصادی مراحل زیر را باید به ترتیب انجام دهید.

  1. دفترچه یا را که از اداره دارایی دریافت می کنید را باید تکمیل نموده و به اداره تحویل دهید.

  2. فرم هایی که مربوط به دریافت کد اقتصادی شرکت می باشد توسط اداره دارایی به شما داده می شود و شما وظیفه دارید تمامی این فرم ها را پر کنید.

  3. تمامی اعضایی که در هیئت مدیره وجود دارد باید کپی شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند تا آنها را ضمیمه پرونده شان بکنند.

  4. آگهی تاسیس شرکت که در رومه رسمی کشور ثبت شده است را باید تحویل دهید، همچنین دقت داشته باشید که باید دو نسخه از تغییرات ثبتی را هم که در رومه ها درج کرده اید را ارائه دهید.

  5. از اساسنامه شرکت باید کپی بگیرید و آن را تحویل دهید.

  6. شرکت هایی که غیر سهامی هستند باید از تقاضانامه، اظهارنامه و شرکت نامه خود کپی بگیرند و آن را هم تحویل دهند.

 

  1. از آگهی تاسیس شرکت خود در رومه رسمی کشور باید کپی بگیرید و آن را تحویل دهید.

  2. از پروانه بهره برداری و یا مجوز تاسیس شرکت در صورتی که آن را دریافت کرده باشید را باید تحویل دهید.

  3. یکی دیگر از مدارک مهمی که باید برای دریافت کد اقتصادی شرکت ارائه دهید کپی سند مالکیت مکانی می باشد که شرکت شما در آن تاسیس شده است. دقت داشته باشید که این مکان را باید در آگهی تاسیس شرکت رومه وارد کرده باشید و در صورتی که ملک را اجاره کرده اید باید کپی قرارداد اجاره ای خود را تحویل دهید.

۱۰ نامه ای که مربوط به شروع و یا عدم شروع فعالیت می باشد را باید به دبیرخانه ارائه دهید.

  1. حق تمبر یکی از اقداماتی می باشد که نیاز به پرداخت هزینه دارد و شما باید هزینه آن را به اداره دارایی دهید.

  2. برخی از مدارک دیگری هم می باشد که شما باید آنها را به طور کامل به اداره دارایی تحویل دهید. در صورتی که تمامی مراحلی را که بیان کردیم را رعایت کند و به درستی انجام دهید می توانید کد اقتصادی شرکت خود را دریافت کنید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک 

ثبت شرکت در

ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها